<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Październik - miesiącem przedsiębiorcy</title>
		<description>Skomentuj Październik - miesiącem przedsiębiorcy</description>
		<link>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy</link>
		<lastBuildDate>Fri, 17 Apr 2026 10:57:27 +0000</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="http://www.bezkresu.pl/index.php/component/jcomments/feed/com_content/222" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>Janina Grzyb napisał:</title>
			<link>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-743</link>
			<description><![CDATA[Szanowny Panie Marku. Zadał mi Pan pytania cyt. ,,To dlaczego upublicznia Pan nieprawdziwe informacje. To dlaczego manipuluje Pani mniej świadomym czytelnikiem?”. Nie miałam zamiaru wprowadzać w błąd czytelników ani upubliczniać nieprawdziwych informacji a tym bardziej manipulować mniej świadomym czytelnikiem. Najwyraźniej na temat - czym jest manipulacja i jakich sposobów trzeba użyć, aby osiągnąć cel, mamy odmienne zdanie. Rzeczywiście, tak jak pan podkreślał, Żary przystąpiły do Aglomeracji. Jednak kiedy pisałam artykuł nie były na to zdecydowane (GW - Zielona Góra, Portal Samorządowy itd.). Jednak najważniejsza dla mnie jest Wschowa, a nie Żary. Gdybym znała fakty, jakie znam na dzień dzisiejszy, to w artykule nie wątpiłabym, ale nawet byłabym bardziej sceptyczna co do przystąpienia naszego miasta do Aglomeracji. I zapewniam pana, że nie jestem osamotniona w swoich poglądach. Sądzę, że czas pokaże czy to co nazwał pan szczęściem będzie rzeczywiście lekarstwem na rozwój gospodarczy, tworzenie nowych miejsc pracy itd. itp. w naszej gminie. Wszystkim pracodawcom i ich pracownikom życzę nie tylko wytrwałości w pokonywaniu oznak kryzysu, ale także rozwoju firm i osiąganiu jak najwyższych dochodów. Ja jednak dalej wątpię czy OPZL i Aglomeracja będą miały w tym znaczący udział. Nie tylko ja wątpię. W dniu 6 XI 2012 OPZL obchodziła 20- lecie istnienia cyt. za GL z dnia 7 XI ,,Okazja była podwójna. W sobotni wieczór uroczyście powołano do życia Aglomerację Zielonogórską(… )Aglomeracja jest sztandarowym pomysłem OPZL’’(….)Na razie do stowarzyszenia wstąpiło 20 gmin.’’ Dlaczego nie było pozostałych przedstawicieli 33 gmin, jakie miały zasilić szeregi Aglomeracji? Domyślam się, że wiele z nich jeszcze wątpi, kalkuluje i waha się. Jeżeli Pan zapoznał się projektem budżetu dla naszego województwa na 2012r. to Pan wie, że nie ma żadnych szans na budowę dróg, mostów (nawet tego w Milsku- polecam wypowiedź pana burmistrza Grabki z dnia 24 X na portalu zw.) i rozpoczynanie nowych inwestycji. A ciągłe oglądanie się na fundusze z Unii, powtarzanie, że Unia da, sfinansuje, dołoży itd. i itp., tylko trzeba opracować dobry projekt, to nawet dla laika, który choć trochę orientuje się w realiach obecnej sytuacji gospodarczo-pol itycznej jest niczym innym jak czekaniem do roku 2014 lub liczenie na szczęście. I tak na koniec - wątpię, żeby Pan nie wiedział, że uczestnictwo w stowarzyszeniu Aglomeracja jest bezpłatne tylko w początkowej fazie jego istnienia. Tak może być tylko przez pewien okres (jedni mówią pół roku, inni o roku). Po tym czasie zapewne z kasy samorządowej należeć się będzie 5000 zł miesięcznej składki. Nie mam zamiaru przekonywać pana do moich poglądów, ani krytykować pańskich. Oboje mamy prawo do swojego zdania na temat Aglomeracji i OPZL.]]></description>
			<dc:creator>Janina Grzyb</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 22 Nov 2011 21:03:03 +0000</pubDate>
			<guid>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-743</guid>
		</item>
		<item>
			<title>redakcja napisał:</title>
			<link>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-726</link>
			<description><![CDATA[Na prośbę Pani Janiny Grzyb informujemy, że ustosunkuje się do wypowiedzi Pana Marka po uzyskaniu dostępu do Internetu.]]></description>
			<dc:creator>redakcja</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 10 Nov 2011 07:13:30 +0000</pubDate>
			<guid>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-726</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Pongo napisał:</title>
			<link>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-725</link>
			<description><![CDATA[O proszę szanowny pan Mentor się znalazł. Każdy kto zna fakty uznałby Pani opinie za nonsens. Podoba mi się ten fragment. Kolejny przekonany o jedynie słusznej prawdzie. Ale jak ktoś rozgryzł jądro problemu mylić się ni może. Wszak widzimy, że dla Wschowy same korzyści płyną a będzie jeszcze lepiej. Bezrobocie spada, miasto kwitnie, zakładów pracy mnóstwo a ludzie nie zarabiają najniższej krajowej i na dodatek nie pustoszeją sklepy w centrum. Styl pisania Pana Mentora przypomina mi osobę, która we Wschowie zmieniła swoje poglądy dość radykalnie w tym roku. Z zajadłego kontestatora do miłośnika i piewcy sukcesów. Ale tak chwiejny charakter może spowodować, że za pewien czas znów nie zgodzi się Pan z tym co pisze teraz :D W każdym razie ja uważam, że Wschowę stać na więcej!... niz puszczanie SOS... niż tylko płacenie składek w dziesiątkach organizacji, gdzie każdy i tak walczy o swoje. Ale ja nie znam faktów i manipuluję...]]></description>
			<dc:creator>Pongo</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 10 Nov 2011 06:38:26 +0000</pubDate>
			<guid>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-725</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Marek napisał:</title>
			<link>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-723</link>
			<description><![CDATA[Szanowna Pani Janino, nie warsztat jest problemem, bo jak Pani sama podkreśla jest to amatorskie dziennikarstwo i zgadzam się z koniecznością dalszego i ciągłego uczenia się. Nie unikam również jądra problemu, co zaznaczyłem podkreślając, że przejdę jeszcze do meritum sprawy. Aby móc się jednak świadomie i obiektywnie wypowiadać niezbedne są informacje i w tym właśnie tkwi problem. Tworząc nieprawdziwą otoczkę (podając nieprawdziwe wiadomości) wpływa Pani na sposób odbioru tekstu i manipuluje Pani opiną. Proszę zwrócić uwagę, że jeżeli napisałaby Pani, że np. nie widzi Pani powodów aby Wschowa należała do aglomeracji oraz, że Opzl działa tylko w swoim interesie i tak z tego nic nie będzie dla lokalnych przedsiębiorców , to każdy podszedłby z należytą dozą nieufności do takich wywodów, a znający fakty uznałby je za nonsens. Pani jednak podmurowuje Swoje poglądy informacjami, które stwarzają wrażenie, że Pani myśli są efektem obiektywnej analizy prawdziwych faktów. Chcąc dyskutować o sednie sprawy, próbowałem, w pierwszej kolejności, nakłonić Panią do weryfikacji ważnych faktów. Niestety unika Pani tego, pisząc chętniej o doskonałości ... Wielka szkoda. Mam nadzieję, że Wasi czytelnicy są bardziej ukierunkowanin na prawdziwość podawanych informacji i z dużą ostrożnością podejdą do kolejnych publikacji portalu. A teraz do sedna: 1)Żary jako miasto przystąpiły do aglomeracji nawet były członkiem założycielem (Pani twierdzi, że nie przystąpiły); 2) przynależność Wschowy do ziemi lubuskiej ma się nijak do niemożliwości utworzenia z Lesznem i Wolsztynem podobnej struktury - decydująca jest ilość mieszkańców (Pani tierdzi, że tego powodem jest przynależność administracyjna do lubuskiego); 3) bez Żar czy Wschowy utworzenie aglomeracji nie miałoby sensu oraz Żary i Żagan nigdy nie mogły stworzyć aglomeracji (Pani przyznaje jednak rację np. Żarom, że nie wyraziły ochoty przystąpienia do aglomeracji - pisze Pani dalej, że Żary i Żagań chcą stworzyś własna aglomerację i Pani potrafi te miasta zrozumieć); 4) w gminie Wschowa nie ma tylko małych zakładów i można niejedno takie przedsiębiorstw o wymienić (Pani twierdzi, że są tylko małe); 5)Opzl zaoferowała wschowskim przedsiębiorcom konsultacje i pomoc w uzyskaniu dofinansowania dla firm; oferuje wikon - platformę szukającą kooperantów lokalnym firmom w Niemczech, oferuje 24h system doradztwa w każdym zakresie dla młodych oraz przyszłych przedsiębiorców , tworzy oddziały, aby głos lokalnych przedsiębiorców był silniejszy, tworzy klastry, dofinansowuje specjalistów do poszczególnych, zainteresowanyc h firm, organizuje spotkania branżowe - i to wszystko bez opłat (Pani porównuje działalność Opzl do socjalistycznyc h Zrzeszeń i Zjednoczeń, które były kierowane przez partię, których ludzie (m.in. zrzeszenia i zjednoczenia) okradli ten kraj, zrujnowali go, pozostawili długi, które będziemy spłacać jeszcze wiele lat. Widzi Pani tyle podobieństw w mechanizmie działalności apolitycznego Opzl (stworzonego dla rozwoju lubuskiego biznesu) i dawnych socjalistycznyc h elit, że pozwala to Pani na wyrażenie obawy, że efekty końcowe mogą być zbliżone? - czyli - rozkradzenie majątku narodowego i sztuczne utrzymywanie przy życiu nierentownych firm?) Reasumując chcę zwrócić uwagę na fakt, że gdyby Pani podała w tekście prawdziwe informacje, to miałby on inny wydźwięk i wiele Pani obiekcji byłoby zupełnie niezrozumiałych , a argumentacja w wielu miejscach pozbawiona sensu. Pani jednak tego nie uczyniła i w moim odczuciu manipuluje Pani czytelnikami portalu. Nawet po moich "upomnieniach" nie koryguje Pani faktów, tylko brnie Pani dalej i stara się bagatelizować, sprowadzać rozmowę na inne tory, tworzy kolejne nieprawdziwe informacje, które "rzekomo" wiele wyjaśniają. A moje zdanie jest takie, że możliwość korzystanie z oferty Opzl to szczęście i jestem zadowolony, że we Wschowie otworzyły się takie możliwości. Sam byłem na konsultacjach i były darmowe. Oferowano dalszą pomoc z wnioskiem i też za 0 złotych. Moim zdaniem jeżeli powstanie oddział, to informacje bedą na wyciągnięcie ręki, będzie prowadzony projekt ze Wschowa, a może doczekamy się jak przedsiębiorcy z powiatu nowosolskiego dedykowanego funduszu? Wiem również, że Opzl finansuje się w ponad 4/5 z unijnych projektów. Co do aglomeracji to ja widzę wspólne interesy nawet dla gmin znacznie od siebie oddalonych. Jednim z nim jest np. wspólna promocja gospodarcza, czy składanie wniosków jako aglomeracja w konkretnym interesie danej gminy "silny i duży może więcej". Trwa też dyskusja o przyszłości polskich aglomeracji. Wzorem zachodu można postawić tezę, że i w Polsce będą one specjalnie traktowanie i otrzymaja środki na szybszy rozwój (np. część VAT) "...na poważnym traktowaniu bezkresu i autorów tu piszących zależy mi bardziej niż się to może wydawać..." To dlaczego upublicznia Pani nieprawdziwe informacje. Dlaczego manipuluje Pani mniej świadomym czytelnikiem?]]></description>
			<dc:creator>Marek</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 09 Nov 2011 13:55:16 +0000</pubDate>
			<guid>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-723</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Janina Grzyb napisał:</title>
			<link>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-721</link>
			<description><![CDATA[ Szanowny Panie Marku	W swoich komentarzach prosi Pan a nawet domaga się ode mnie natychmiastowyc h wyjaśnień i odpowiedzi. Uważa Pan nawet, że brak bezzwłocznej reakcji z mojej strony ma negatywny wpływ na wizerunek całego portalu bezkresu, podważa jego wiarygodność i rzetelność?! Zapewniam Pana, że moje milczenie nie wynika z braku szacunku do Pana i innych czytelników a na poważnym traktowaniu bezkresu i autorów tu piszących zależy mi bardziej niż się to może wydawać. W życiu jednak bywa tak, że nie zawsze ma się możliwość natychmiastoweg o wykonania tego, co by się chciało. Po pierwsze, to od dłuższego czasu, za sprawą nieobowiązkoweg o operatora nie posiadam dostępu do internetu, który jest dla mnie podstawowym komunikatorem z czytelnikami i redakcją. Po drugie, to nie zawsze mogę poświęcić dla bezkresu i jego czytelników tyle czasu, ile bym chciała. Pracę społeczną (a taką jest pisanie dla tej redakcji), którą wykonuję z wielką przyjemnością, muszę dzielić z innymi, ważnymi obowiązkami. Po trzecie, nie ukrywam, że trudno jest mi z Panem dyskutować…tak na odległość. Nie poruszył Pan w swoich komentarzach spraw, które ja uważałam za najważniejsze. Nie wypowiedział się Pan np. czy uważa za słuszne i celowe ,,łączenie się’’ Gmin w stowarzyszenie ,,Aglomeracja’’ , czy też działania OPZL mają na celu podniesienie własnego prestiżu i dochodów, czy może rzeczywiście mają na uwadze (tak bezinteresownie ) rozwój i dobro przedsiębiorców wschowskich? Skupił się Pan na pewnych sformułowaniach i argumentach użytych przeze mnie, które nie stanowiły meritum. Sądziłam, że artykuł nie dotyczył ani Żar, ani historii, ani też ilości i jakości naszych przedsiębiorstw . Odnoszę wrażenie, że Pańskie wypowiedzi dotyczyły tak naprawdę mojego słabego warsztatu dziennikarskieg o. Jeżeli o to chodzi, to nie sposób Panu zaprzeczyć ani podnosić dyskusji. Ma pan rację, bo sama mam świadomość, że moje amatorskie dziennikarstwo wymaga jeszcze wiele pracy. Wciąż muszę się uczyć i podnosić umiejętności. Zdaję sobie sprawę z tego, że moje teksty nie zawsze się podobają i nie spełniają wszystkich wymogów profesjonalnego dziennikarstwa. Pańską krytykę (bo tak odczytałam komentarze) przyjmuję z pełnym zrozumieniem. Z całą powagą traktuję jako wskazówki do dalszej, amatorskiej pracy dziennikarza. Muszę jednak dodać, że pisząc teksty zawsze pamiętam o ważnym zdaniu, które dawno temu usłyszałam: ,,Kto myśli, że jest doskonały, zazwyczaj doskonale się myli’’. Nie jestem ani doskonała, ani nie znam odpowiedzi na wszystkie pytania. Z poważaniem Janina Grzyb]]></description>
			<dc:creator>Janina Grzyb</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 07 Nov 2011 17:38:31 +0000</pubDate>
			<guid>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-721</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Takise napisał:</title>
			<link>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-718</link>
			<description><![CDATA[Masz rację, Gnom. Niech siedzi sobie na zaciszu i PiSzczy z bólu, że mu się partia rozjechała.]]></description>
			<dc:creator>Takise</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 05 Nov 2011 16:43:41 +0000</pubDate>
			<guid>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-718</guid>
		</item>
		<item>
			<title>gnom napisał:</title>
			<link>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-717</link>
			<description><![CDATA[ jeszcze o cyklistach i żydokomunie coś napisz]]></description>
			<dc:creator>gnom</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 05 Nov 2011 07:38:31 +0000</pubDate>
			<guid>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-717</guid>
		</item>
		<item>
			<title>cynik napisał:</title>
			<link>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-716</link>
			<description><![CDATA[Ja bym wyborczej nie weirzył bo wiele wniej nieścisłości i "faktów prasowych" PS. Fakt prasowy - wymyślony przez Drogiego Bronisława tak uwielbianego przez wschowian. Niskonakładowa gazeta na zlecenie opisuje jakieś kłamstwo a ogólnopolski dizennik rozpowszechnia je, a w trakcie ewentualnej rozprawy sądowej broni się, że źródło wziął z innej gazety. Tak GW lubi działać]]></description>
			<dc:creator>cynik</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 03 Nov 2011 20:55:41 +0000</pubDate>
			<guid>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-716</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Marek napisał:</title>
			<link>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-715</link>
			<description><![CDATA[Pani Janino ciągle czekam na Pani odpowiedź. Czy mam już nie czekać? Może redakcja zdopinguje Panią do udzielenia odpowiedzi. Pani artykuł rzutuje na ocenę rzetelności całego portalu.]]></description>
			<dc:creator>Marek</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 03 Nov 2011 10:43:38 +0000</pubDate>
			<guid>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-715</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Marek napisał:</title>
			<link>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-709</link>
			<description><![CDATA[Szanowna Pani Janino, z całym szacunkiem, ale w kwestii, czy Żary przystapiły do Aglomeracji nie możemy mieć oboje racji, ponieważ albo to zrobiły albo nie. Ja twierdzę, że to zrobiły, a Pani w swoim artykule pisze, że nie. Proszę zwrócic również uwagę, że już 29 września żarska rada (BIP Miasto Żary) podjęła uchwałę o przystąpieniu do aglomeracji. W dniu, w którym pisała Pani felieton (20.10.2011) Żary na spotkaniu założycielskim przystępują do Aglomeracji. W odpowiedzi na moje wczesniejsze uwagi, twierdzi Pani, że jeżeli Żary przystąpiły, "to nie jako miasto czy powiat ale prawdopodobnie jako członek Łużyckiego Związku Gmin". Pisząc to (28.10.11) było już od 8-u dni oficjalnie wiadomo, że 20.10.11 Żary i to właśnie jako miasto przystąpiły do aglomeracji. Dziwi mnie ta "niestaranność" . Wystarczy przecież zadzwonić do urzędu miejskiego w Żarach?! Kolejna moja obiekcja związana jest z inną informacją, którą podaje Pani w powyższym tekście. Pisze Pani np., że w naszej gminie mamy tylko małe zakłady pracy? Może to sprawa definicji, ale oficjalnie małe przedsiębiorstw a to takie, które zatrudniają mniej niż 50 pracowników. Dodatkowo są jeszcze limity obrotów. Mam nadzieję, że nie tworzy Pani własnych "miar i wielkości" zatem w moich oczach kolejny raz możemy mówić o dużej nieścisłości i trudno się w tym przypadku zasłaniać brakiem prawdziwych informacji. Zanim jednak dojdziemy do meritum sprawy, to proszę o ustosunkowanie się Pani do moich uwag. Polecam sprawdzić informacje w rzetelnych źródłach. Ps. Wątek historyczny możemy zostawić, choć pragnę zaznaczyć, że historycznie Wschowa nie należała nigdy do ziemi lubuskiej, chyba, że słowo historycznie traktuje Pani jako synonimu słowa administracyjni e. Pozdrawiam]]></description>
			<dc:creator>Marek</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 31 Oct 2011 07:45:35 +0000</pubDate>
			<guid>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-709</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Janina Grzyb napisał:</title>
			<link>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-708</link>
			<description><![CDATA[Panie Marku, pewnie oboje mamy rację:):)Artyku ł pisałam 20 X i wydawałoby sie,że powinnam mieć więcej informacji.Nest ety nawet na dzień dzisiejszy też niewiele więcej można się dowiedziedzieć, bo na różne źródła podają rzeczywiście niezbyt precyzyjne dane.Jeśli chodzi o Żary,to władze bardzo długo opierały się wstąpieniu do Aglomeracji,sta wiały i negocjowały warunki ,tak aby przystąpienie przyniosło najwieksze korzyści.Pisząc o Żarach i Żaganiu opierałam się na wiadomościach między innym z Gazety Wyborczej-Zielo na Góra z dnia 29 IX 2011,gdzie napisano( i nie tylko w tej gazecie)cyt.,,O drębność chcą zachować Żary i Żagań.Wstąpią do Aglomeracji jako Łużycki Związek Gmin.Dla nich specjalnie zmieniono statut,aby im to umożliwić''.Tak więc, jeżeli Żary przystąpiły do Aglomeracji,to nie jako miasto czy powiat Żary ,ale prawdopodobnie jako członek Łużyckiego Związku Gmin.Pomysł utworzenia odrębnej Aglomeracji prawdopodobnie upadł właśnie ze względu na granicę ilości zamieszkiwanej ludności(same Żary i Żagań mają zbyt mało) . Różne źródła podają ,że do Aglomeracji tak na pewno przystąpiły:Zie lona Góra,Nowa Sól,Swiebodzin, Babimost,Gubin, Krosno Odrzańskie,Wsch owa i Kargowa.Ja ,podobnie jak Pan znalazlam uchwałę ,że i Lubsko wyrazilo chęć przystąpienia. Panie Marku, czy Pan też sądzi ,że Wschowa przez wieki należała do Wielkopolski? Różne były dzieje naszego miasta na przestrzeni wieków.Zawsze była miastem pogranicza.Fakt ,do Wielkopolski było zawsze najbliżej,ale i na Sląsk, do Żagania, Drezna i Berlina także.O historii narazie tyle. Dziekuję Panu za uważne przeczytanie tekstu.Jeżeli niezbyt jasno odpowiedziałam ,to proszę o kontakt na adres redakcji.]]></description>
			<dc:creator>Janina Grzyb</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 28 Oct 2011 15:49:04 +0000</pubDate>
			<guid>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-708</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Marek napisał:</title>
			<link>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-705</link>
			<description><![CDATA[Pani Janino, 26 października umieściła Pani Swój artykuł, w którym podaje Pani pewne ważne informacje. Ja interesuję się tą tematyka, ale mam inne informacje i chciałbym się dowiedzieć, które źródło podaje nieprawdę i jest nierzetelne. Pisze Pani, że Żary i Żagań nie wyraziły ochoty na przynależność do stowarzyszenia, a na stronie Kargowej odnalazłem informacje, że Żary są członkiem założycielem aglomeracji. Odnalazłem również uchwałę rady żarskiej z dnia 29.09.2011 o tym, że przystępują? Pisze Pani również, że Żary i Żagan chcą stworzyć wlasną Aglomerację. Kiedy zniesiono granicę 500.000 mieszkanców aby było to możliwe i na jakich żródłach Pani się opiera? Proszę mnie również poprawić jeśli się mylę, ale historycznie to Wschowa nigdy nie należała do Ziemi Lubuskiej? Proszę o sprostowanie moich informacji. Pozdrawiam]]></description>
			<dc:creator>Marek</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 28 Oct 2011 11:57:36 +0000</pubDate>
			<guid>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-705</guid>
		</item>
		<item>
			<title>dziklin napisał:</title>
			<link>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-701</link>
			<description><![CDATA["Czy uda się połączyć ponadgminne priorytety z indywidualnymi potrzebami i interesami jednej czy drugiej gminy?" Sądzę, że się nie uda. Niech przykładem będzie nasz powiat, w którym sa ledwie 3 gminy, ale i tak nie integrują się na poziomie społeczności. Tylko władze od czasu do czasu się poklepią, a i to bez zbytniej poufałości.]]></description>
			<dc:creator>dziklin</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 26 Oct 2011 21:09:50 +0000</pubDate>
			<guid>http://www.bezkresu.pl/index.php/punkt-widzenia/waciwe5/222-padziernik-miesicem-przedsibiorcy#comment-701</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
